Aan de hand van webanalytics verzamel, rapporteer en analyseer je gegevens van bezoekers op jouw website. Deze statistieken geven je de mogelijkheid om jouw website nog beter af te stemmen op de doelgroep. Door de juiste aanpassingen te verrichten en knelpunten weg te nemen, bestaat de kans dat je meer leads gaat genereren en de online conversie verhoogt. Het analyseren en bijhouden van webanalytics is een continu proces dat zich dagelijks herhaalt. Immers wil je van dag tot dag inzichtelijk hebben wat bezoekers doen en wat hun gedrag is op jouw website. Vervolgens ga je met deze data aan de slag en optimaliseer je alle punten waar het nodig is. Uiteindelijk zal jouw website met de bijbehorende online kanalen aanzienlijk beter presteren.
Inzicht krijgen in wat bezoekers op jouw website doen vormt de basis van een succesvolle online marketing strategie. Het levert namelijk meerdere voordelen op, waaronder:
- Cruciale informatie over het gedrag van bezoekers
- Online marketingcampagnes meten en bijsturen
- Inzicht in de belangrijkste KPI’s
- Optimalisatie doeltreffend uitvoeren
- Hogere conversies