Content marketing

Voor ondernemingen wordt het steeds lastiger om zichzelf te onderscheiden van hevige concurrentie. Commerciële teksten verliezen terrein ten opzichte van relevante, informatieve content. Sinds het ontstaan van het internet oriënteren consumenten zich steeds vaker en langer dan bijvoorbeeld in een fysieke winkel. Mede hierdoor wordt het steeds belangrijker om prospects en klanten waardevolle informatie te bieden en dus te begeleiden in het koopproces. Om succesvol content marketing in te zetten is het dus cruciaal om relevante en kwalitatieve content te schrijven.

Direct een pakket aanvragen

Neem contact met ons op

Wat is content marketing?

Content marketing wordt steeds belangrijker voor ondernemingen om gevonden te worden op het internet, maar wat is content marketing precies? Content marketing is een marketingtechniek waarbij het van essentieel belang is om relevante, kwalitatieve content te bieden om een bepaalde doelgroep aan een organisatie te binden. Tevens moet deze content de klant waardevolle informatie bieden waarmee lezers geholpen worden in hun keuzes.

Niet alleen is kwaliteit en relevantie erg belangrijk, ook is consistentie noodzakelijk voor een succesvolle content strategie. Door consequent en consistent waardevolle content te delen via het internet gaan zowel mensen als zoekmachines jouw onderneming zien als waardevolle informatiebron. Een goed uitgevoerde content marketing strategie wekt vertrouwen op bij prospects en consumenten. Ook zal jouw website autoriteit verwerven bij zoekmachines met alle voordelen van dien.

Niels Hoogeveen

Meer halen uit content marketing? Neem dan vrijblijvend contact op met onze experts op het gebied van content marketing!

085-3030244

Waarom content marketing in plaats van andere technieken?

Het succesvol toepassen van content marketing kost over het algemeen veel tijd en moeite. Echter loont het in veel gevallen wel om deze marketingtechniek toe te voegen aan de marketingstrategie van een organisatie. ‘Ouderwetse’ advertentiemogelijkheden zoals televisie, radio en fysieke reclame zijn veelal een erg grote investering, dit terwijl de doelgroep steeds frequenter via internet te bereiken is. Content marketing geeft de mogelijkheid om via een effectieve manier de doelgroep te bereiken. Over het algemeen target je via content marketing een specifieke doelgroep en bereik je dus geen andere doelgroepen. Iets wat met veel traditionele advertentiemogelijkheden veelal wel het geval is.

Wat kan content marketing doen voor jouw organisatie?

Eén ander belangrijk argument om vandaag de dag nog met content marketing te beginnen is omdat de marketingtechniek in de toekomst ook een belangrijke rol gaat spelen bij het aantrekken van klanten. Bij veel ondernemingen luidt het spreekwoord: de klant is koning. Klanten hebben een sterke onderhandelingspositie bij het doen van aankopen, het aanbod aan producten en diensten dat via het internet aangeboden wordt is eindeloos. Voor ondernemingen is het dus essentieel om zich aan te passen aan de wensen van de klant en hierbij hoort dus ook het beantwoorden van eventuele vragen van de klant. Krijgt de klant niet de juiste hulp? Dan is het voor de consument vaak geen probleem om over te stappen van aanbieder.

Niet voor niets is het inzetten van content marketing de laatste jaren exponentieel gestegen, de voordelen van content marketing zijn enorm groot. Het succesvol inzetten van content marketing kan de volgende positieve gevolgen met zich meebrengen:

  • Het verwerven van autoriteit voor jouw website
  • Sympathie en vertrouwen opwekken bij klanten en prospects
  • Mond-tot-mond reclame van loyale klanten
  • Betere vindbaarheid
  • Activiteit op de website
  • Effectieve benadering van potentiële klanten

Alle benoemde voordelen staan dus in nauw verband met het aantrekken van bezoekers en klanten, content marketing maakt het voor veel organisaties mogelijk om hun online doelstellingen te behalen.

Het organiseren van Webinars

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat mensen steeds liever visuele content voorgeschoteld krijgen in plaats van grote stukken tekst. Webinar is hier een goed voorbeeld van, bij deze vorm van het delen van kennis gaat het om visuele content waarbij interactie tussen de aanbieder en prospect goed mogelijk is. Voornamelijk de interactie met de doelgroep draagt bij aan het opwekken van sympathie en vertrouwen bij deze doelgroep.

Video content

Zoals al eerder benoemd kijken mensen liever naar visuele content dan naar tekst, ook blijkt dat 60% van de kijkers van visuele content de informatie beter onthoud, bij geschreven content is dit percentage 10%. Een combinatie van visuele en tekstuele content is uiteindelijk verreweg de krachtigste manier om jouw doelgroep te informeren en te overtuigen. Het creëren van video content kan op meerdere manieren. Bij technische producten werken handleidingen erg goed, terwijl bij dienstverlenende ondernemingen, de animatievideo een creatieve manier is om de diensten van het bedrijf te visualiseren.

Reviews & testimonials

Vertrouwen vormt de fundering rondom het besluit tot aankoop. Het opwekken van vertrouwen op een website kan door goede reviews te ontvangen en door positieve, geloofwaardige testimonials van klanten te plaatsen op de website. Hoewel je niet direct invloed hebt op deze factoren kun je wel indirect voor een goed resultaat zorgen door een goed product of dienst aan te bieden. Daarnaast kun je met een goede (after)sales service de minder tevreden klanten toch terug laten keren als loyale klanten. Door review software te plaatsen op je website kun je dus een goede stap zetten in het ingewikkelde proces van vertrouwen wekken op het internet.

Onderscheiden door middel van content creatie

Simpele content creatie is in sommige branches niet meer genoeg om een onderneming te onderscheiden van de concurrentie, daarom zijn er door de jaren heen steeds creatievere manieren ontstaan om content marketing in te zetten.

Natuurlijk is tekstuele content enorm belangrijk om gevonden te worden op het internet, maar om een organisatie te onderscheiden is er vaak meer nodig dan tekst alleen. Het inzetten van verschillende soorten content zoals video, tekstueel en audiovisuele content kan hierbij uitkomst bieden.

Zijn we trots op.

Klanten

Content marketing uitbesteden bij een Bureau?

Om content marketing succesvol uit te voeren is kennis vereist omtrent het hanteren van de juiste benadering en schrijfstijl. Daarnaast dient de content te voldoen aan de juiste technieken om vindbaar te worden voor prospects en klanten. Zoekmachines worden steeds slimmer, door deze ontwikkeling wordt kwantitatieve content niet getoond in de zoekmachines. De reden dat het interessant is om content marketing bij ons uit te besteden is, omdat wij enkel kwalitatieve content creaties produceert. Als content marketing specialisten weten we als geen ander dat content marketing enkel effectief is op het moment dat de content kwalitatief is en inhoudelijk klopt.

Waarom LEQUAL?

 Meer bezoekers: zowel long tail als short tail.
 Onderzoek & Strategie: Na een zoekwoordonderzoek zullen wij een complete content strategie uitwerken.
 Hogere posities in zoekmachines: met SEO-kennis in het achterhoofd wordt onze content ontwikkeld en dat zal een positief effect opleveren in de zoekmachines.
 Kennis en ervaring: op de hoogte van alle ontwikkelingen en weten deze op de juiste manier toe te passen.
 Betrokkenheid: we houden van snel schakelen, proactief handelen en een persoonlijke benadering.